Kirjoittaja Aihe: Disneyn satuhahmot  (Luettu 4505 kertaa)

Poissa NoJopas

• Profiili
    • Animaatioblogini
Disneyn satuhahmot
« : Perjantai 6. Huhtikuuta, 2007 klo 18.43.30 »
Kaikki Disneyhahmot ovat satua, (vaikkakin ehkä todenperäisillä juurilla varustettuina) mutta nyt haluaisin jutustella selkeimmin fantasiaa olevista hahmoista, keijuista, mereneidoista ja mitä kaikkia niitä onkaan...

Listasta ei löydy kaikkia hahmoja jotka mukaan voisi laskea (Heistäkin saa tietysti puhua), eläin/eläimellisethahmot jätin pois. Rajat ovat liian häilyviä...

Mitkä hahmot ovat suosikkejanne? Millaisia olentoja Disney voisi näyttää useamminkin? Tai jos ei ole vielä näyttänyt niin voisi näyttää. Eli mitkä hahmot ovat jääneet Disneyltä kokonaan unholaan?

Näiden kysymysten ohella vapaata keskustelua.  :-)

Poissa Janna

• **
    • Profiili
Re: Disneyn satuhahmot
« Vastaus #1 : Perjantai 6. Huhtikuuta, 2007 klo 19.26.01 »
Merenneidot ja keijut ovat minun suosikkejani. Merenneidot siksi, koska ne pääsevät sellaisiin paikkoihin mihin ihmiset eivät kovin helpolla pääse ja keijut, koska ne voivat lentää. Varmaan siksi ne kiehtoo. :-)

Maahisia, peikkoja, jättiläisiä tai tonttuja ei taida kovinkaan monia esiintyä Disney-elokuvissa?

Poissa Ninisina

• **
    • Profiili
« Vastaus #2 : Perjantai 6. Huhtikuuta, 2007 klo 20.23.49 »
Mä olen jotenkin viehättynyt keijuihin. Ja Disney on aina osannut kuvata keijut ihanan leikkisinä ja kimaltavina. Varsinkin Fantasian keijukohtaus on aivan mieletön, upeasti piirretty ja vaikka keijuhahmot eivät ole niin tarkan yksityiskohtaisesti piirrettyjä, ovat ne silti kauniita hahmoja.

Ja Helinä on aina Helinä, pieni ja kiukkuinen, itseään täynnä. Aivan ihana hahmo  :-D

Yritin hirveästi keksiä jotain hahmoja, joita Disney-leffoissa ei olisi käytetty, mutta ei nyt tullut satujen saati sitten mytologian puoleltakaan oikein mitään mieleen.
So rest your head upon me
I have strength to carry you

Poissa Arende

• *
    • Profiili
« Vastaus #3 : Lauantai 7. Huhtikuuta, 2007 klo 10.11.00 »
Pienenä minua kiehtoi varsin paljon merenneidot. Katsoin Pienen Merenneidon varmaan satoja kertoja. Joskus halusin niin kovasti olla merenneito, että se oikein sattui, kun veljeni kertoi, ettei sellaisia voi olla olemassa.

Nyttemmin olen sitten alkanut kiinnostua hengistä. Aladdinin henki on lähinnä hupaisa. Sille on hauska nauraa, mutta enemmän pidän juuri noista Pocahontasin hengistä. Intiaanikulttuuri kiinnostaa minua muutenkin. Ja minä kun uskon muutenkin henkien olemassaoloon.

Vampyyreitä tai ihmissusia ei taida missään Disneyn piirretyissä olla, vai olenko missannut jotain?
Un gioco che non vinco mai
il mio sbaglio più grande, che rabbia che mi fai
il vuoto sotto i passi miei, si il mio sbaglio più grande
ma che rifarei.

Poissa NoJopas

• Profiili
    • Animaatioblogini
« Vastaus #4 : Lauantai 7. Huhtikuuta, 2007 klo 14.19.50 »
Maahisia, peikkoja, jättiläisiä tai tonttuja ei taida kovinkaan monia esiintyä Disney-elokuvissa?

Vampyyreitä tai ihmissusia ei taida missään Disneyn piirretyissä olla, vai olenko missannut jotain?

Jättiläisiä löytyy muuten ainakin Pennittön ja Suruton elokuvasta, eikö? Unohtui kokonaan tuosta listasta.

Maahisia, peikkoja, tonttuja ja menninkäisiä kaipailisin Disney leffoihin. Niistä olen pitänyt aina kovasti. Ja muutenkin Suomen metsissä tunnettuja otuksia olisi kiva nähdä.

Jo nähdyistä olennoista keijut ovat yksi suosikkijoukkoni, Fantasian keijukohtaus on tosiaan kaunis ja pidän myös Helinästä. Tosin nyt kun Mikä-mikä-maan keijuista tulee lisää materiaalia olen lähinnä kielteisellä kannalla.  :roll:

Metsänhenget ovat kiinnostavia myös, niitä saisi näkyä lisää.

Mutta kaikkein mielenkiintoisin porukka on noidat ja velhot. Disneyltä puuttuu vielä sellainen oikein perusnoita, vanha muori, oikein pelottava. Ehkä Lumikin muuntaunut äitipuoli pääsee lähimmäksi. Tai Matami Mimmi, no hän on hieman liian koominen... mutta aika pahis.

Poissa Titu

• *
    • Profiili
« Vastaus #5 : Tiistai 10. Huhtikuuta, 2007 klo 18.22.11 »
Merenneidot ovat kiehtovia, ja yleensä kauniitakin.

Mutta ykkössatuhahmoja ovat demonit, varsinkin Hornansarvi. Siitä hohkaa oikea pahuus, eikä se ole mikään pullamössöpoju, vaan oikeasti pelottava ilmestys. :-P
Oh Cliff! Sometimes it must be hard not to feel as if you really are a cliff!

Poissa blowupzombie

• K-18
    • Profiili
« Vastaus #6 : Tiistai 10. Huhtikuuta, 2007 klo 21.59.35 »
Yhdyn kanssa siihen, että "suomalaisia" satuhahmoja voisi/olisi voinut näkyä enemmän Disneyn elokuvissa. Ne olisivat myös uusi, mielenkiintoinen lisä.

Itse pidän myös eniten ehkä merenneidoista, mutta Fantasian tuomat satuhahmot ovat kaikessa kauneudessaan ehdotonta Disneyn parhaimmistoa!
Puolestaan keijujen maailmaa en ole koskaan aivan täysin ymmärtänyt. Ehkä olen mieltänyt ne "liian tyttömäisiksi" tai jotain, en tiedä  :-)
I give myself a very good advice. But...

Poissa Oscar

• *
    • Profiili
« Vastaus #7 : Tiistai 10. Huhtikuuta, 2007 klo 22.40.46 »
Disneyn pitäisi tehdä oma tulkintansa Kalevalasta.  :lol:

Poissa Ruusu

• *
    • Profiili
« Vastaus #8 : Sunnuntai 15. Huhtikuuta, 2007 klo 19.30.09 »
Pienenä rakastin merenneitoja. Aina kun mentiin uimahalliin tai uimarannalle muiden samanikäisten kanssa leikkimään, olin merenneito. Useimmiten Airelin siskoista joku, mielestäni niillä oli niin kauniita nimiä. Jotain Adele, Arsene ( :-D) tuon tyyppisiä.

Nykyäänkin tietty pidän merenneidosta paljon, mutta suosikkejani ovat Spriten tyyppiset lentelevät.. hengettäret? Ja Disney-elokuvissa yksinkertaisesti rakastan kolmea haltiakummia, niistä suosikikseni mainitsen niin ihanan sympaattisen - muistikatkos - Flooran? Siis se vihreä. Se kohta jossa hän leipoo on niin suloinen. Voi.
"And we'll always be friends forever, won't we?"
"Yeah, forever"

Poissa NoJopas

• Profiili
    • Animaatioblogini
« Vastaus #9 : Sunnuntai 15. Huhtikuuta, 2007 klo 19.45.31 »
Useimmiten Airelin siskoista joku, mielestäni niillä oli niin kauniita nimiä. Jotain Adele, Arsene ( :-D) tuon tyyppisiä.

Aquata, Andrina, Arista, Atina, Adella ja Allana.

Poissa Jeremy

• Linnanvartija
    • Profiili
« Vastaus #10 : Sunnuntai 15. Huhtikuuta, 2007 klo 23.00.44 »
Eniten noista NoJopasin listaamista hahmoryhmistä kiehtovat henget. Eli juuri Sprite ja Kaarnamuori ja sen tyyppiset. Ne ovat niin maagisia ja satumaisia ja tuovat tarinoihin sellaista menneen ajan loistoa ja tuntua. Nimenomaan vakavammat henkihahmot kiehtovat, mutta on Aladdinin Henki kyllä aivan mainio myös.  :-)
"Who, ME? Oh no, I've got a belly ache". -D.Duck-

Poissa Ruusu

• *
    • Profiili
« Vastaus #11 : Maanantai 23. Huhtikuuta, 2007 klo 19.45.56 »
Aquata, Andrina, Arista, Atina, Adella ja Allana.

Voiko olla ihanempia?  :lol:
"And we'll always be friends forever, won't we?"
"Yeah, forever"

Poissa domini

• Linnanvartija
    • Profiili
« Vastaus #12 : Sunnuntai 24. Elokuuta, 2008 klo 13.48.20 »
Satuhahmoista mua kiehtoo eniten merenneidot ja keijut. Mielikuvissani merenneidot ovat mystisiä ja kauniita pitkähiuksisia nuoria neitokaisia, joilla on lumoavan kaunis lauluääni ja jotka sulavasti uiskentelevat omassa valtakunnassaan merten syvyyksissä ja silloin tällöin piipahtavat pinnalla näyttäytymässä merenkulkijoille. Näin ajattelin lapsena, kun vielä oikeasti uskoin merenneitojen olemassa oloon. Pienen merenneidon ja Peter panin merenneidot täyttävät aika hyvin lapsuuden kuvitelmani merenneidoista. Eipä sitten ollutkaan mikään ihme, että Pienen merenneidon nähtyäni se ponnahti samantien lempielokuvakseni, kun tunsin niin voimakasta vetoa näihin meren satuolentoihin. :-D

Kiinnostukseni keijuja kohtaan on varmastikin lähtöisin Helinästä, joka kaikessa viehkoudessaan lumoaa kenet tahansa. Fantasian ja Hiidenpadan keijut ovat myöskin kiehtovia ja persoonallisen näköisiä. Sulavaliikkeisiä ja kauniita keijuja on ilo katsella, joten puolestani niitä saisi näkyä enemmänkin Disney elokuvissa.

Yleensäkin pidän enemmän tai vähemmän kaikenlaisista satuolennoista ja mielestäni Disneyllä on erittäin onnistuneesti herätetty henkiin näitä iki-ihania ja vähemmälle huomiollekin jääneitä taruolentoja.

Poissa Eilonwy

• *
    • Profiili
« Vastaus #13 : Sunnuntai 24. Elokuuta, 2008 klo 18.34.25 »
Merenneidot ovat ehkä kiinnostavimpia, varsinkin Peter Panissa olevat merenneidot olivat mielestäni tosi kauniita silloin kun pienenä niitä ekoja kertoja näin. Ja ovathan ne vieläkin :)

Myös Helinä on kiva ja Hornansarvi tosi pelottava  :|
Eittämättä hieman hätkähdin, mutta pelosta ei tietoakaan.

Poissa nerry

• *
    • Profiili
« Vastaus #14 : Maanantai 25. Elokuuta, 2008 klo 15.17.05 »
Mä tykkään merenneidoista ja keijuista. Myös haltiat ja henget ovat kiinnostavia.

Mä oon aina tykänny merenneidoista, ja erityisesti Pienestä Merenneidosta. Ehdottomasti yks lemppari piirretyistä. Tykkään tosi paljon vedestä ja imisesta, joten voisin vaikka ollaki merenneito :-)

Keijut taas on niin ihanasti piirrettyjä Disney elokuvissa että eihän niitä voi kun rakastaa. Helinäkeiju on ehdottomasti mun suosikki, koska sillä on niin pieneks olennoks aivan mielettömästi asennetta.

OT, ois kiva pukeutuu vaikka penkkareihin keijuks tai merenneidoks :-D Harmi vaan että ollaan sovittu kavereiden kanssa että pukeudutaan saman teeman mukaan, joka ei taida olla Disney, vaikka mä kuinka sitä haluaisin :-D
I'm gone, but then, I'm not gone. So if I do leave, you can't be sure that I am gone, can you?