Kirjoittaja Aihe: Doria etsimässä  (Luettu 441 kertaa)

Poissa Snakesnape

• K-18
    • Profiili
Doria etsimässä
« : Keskiviikko 24. Elokuuta, 2016 klo 11.52.03 »
Uusi Pixarin elokuva Doria etsimässä saa suomen ensi-iltansa ylihuomenna perjantaina 26.8. Onko kukaan muu menossa tätä katsomaan?

Olen kuullut elokuvasta kehuja, sillä ennakkoon sitä on jo näytetty Finnkinon lastensunnuntaissa ja tänään Superpäivänäkin ainakin joillain paikkakunnilla se pyörii.
Itse olen menossa katsomaan tämän parin viikon sisällä, heti vaan kun kerkiän. Olen odottanut innolla tätä jatko-osaa, sillä pidän valtavasti Nemoa etsimässä elokuvasta.
Nyt sävelmä tää, kaiken voi selittää. Oot mun ain.

http://elokuvalippuja.blogspot.fi/
http://videonauhanaikaa.blogspot.fi/

Poissa Uncia

• *
    • Profiili
Vs: Doria etsimässä
« Vastaus #1 : Keskiviikko 24. Elokuuta, 2016 klo 12.13.14 »
Minä haluaisin mennä katsomaan! Ja varmaan menenkin jossain vaiheessa, mutta tuskin ensi-iltaan kuitenkaan. Tai eihän sitä koskaan tiedä.. :-D

Olen odottanut tätä leffaa mielenkiinnolla. Nemoa etsimässä on hyvä elokuva, ja uskoisin että tämäkin on. :-) Olenkin jo muuten varannut itselleni sen pahvisen mainosjutun (?) jolla elokuvaa on mainostettu leffateatterissa. Joku ehkä saa kiinni mitä tarkoitan.. :-P niin saan sen sitten tänne kotiini, kunhan leffa on tarpeeksi pyörinyt.

Poissa Uncia

• *
    • Profiili
« Vastaus #2 : Keskiviikko 11. Tammikuuta, 2017 klo 22.21.53 »
Katsoin äskettäin Doria etsimässä blu-rayn, jonka sain avopuolisolta lahjaksi. En päässyt silloin leffateatteriin katsomaan kyseistä elokuvaa, joten nyt näin sen ensimmäistä kertaa.

Mielestäni elokuva oli hienosti tehty; merimaisemat olivat lumoavia ja tarina oli koskettava. Dorin muistot kuljettivat tarinaa sulavasti eteenpäin ja toivat uutta syvyyttä tapahtumiin. Elokuvan mukana sai nauraa, ja tällaisena herkkiksenä välillä myös pyyhkiä kyyneleitä. Lempihahmoa en näin äkkiseltään osaa sen paremmin perustella, mutta ainakin Hank-mustekala oli hahmo, jonka liikkeitä oli hauska seurata. :)  Mitens muut, oletteko nähneet elokuvaa, ja mitä piditte siitä?

Poissa maitorahka

• **
    • Profiili
« Vastaus #3 : Keskiviikko 29. Maaliskuuta, 2017 klo 07.02.31 »
Katsoin eilen Doria etsimässä blurayltä alkuperäisillä äänillä. Pidin aikoinaan Pixarin Nemoa etsimässä-animaatiosta, joten oletin, etten tähänkään pettyisi. En pettynyt. Juonen tiesin jo ennalta, eli nyt Nemon sijasta katosikin Dori, joka lähtee etsimään vanhempiaan. Dori on minusta kiinnostavampi päähahmo kuin Marlin tai Nemo, joten sikäli pidin tästä asetelmasta enemmän kuin alkuperäisestä.
Räjähtäneen oloinen Becky-kuikka oli lemppareitani, ihana mollosilmä. :D Hank-mustekala oli myös mainio hahmo omine päämäärineen ja kasvutarinoineen. Ylipäätään kaikki sivuhahmot olivat omalla tavallaan kiinnostavia, yksikään ei ollut ärsyttävä tai tuntunut yhdentekevältä.

Merieläinpuisto oli miljöönä itseäni kiinnostava, koska tykkään todella paljon erilaisista akvaarioista. Etsiydyn kalapuistoihin ulkomaillakin, jos se on mahdollista. Eläintarhoissa minulle tulee paha olo nähdessäni isoja nisäkkäitä häkeissään, mutta hyvin hoidetuista, tilavista akvaarioista nautin. Kunhan niihin akvaarioihin ei ole tungettu isoja merieläimiä, kuten delfiinejä. Pisteet myös siitä, miten animaatiossa korostettiin merieläinpuiston toimintasuunnitelmaa: loukkaantuneet eläimet hoidetaan kuntoon ja sitten ne vapautetaan luontoon.

Vaikka elukoiden sattumukset olivat hauskoja ja kalojen etenemisyritykset milloin milläkin tavalla kiinnostavia, minua alkoi elokuvan loppupuolella jo puuduttaa milloin kenenkin jatkuva erkaantuminen porukasta. Tarina oli kuitenkin herttainen, hahmot sympaattisia ja animaatiojälki loisteliasta, joten aion katsoa elokuvan uudestaankin kumppanini kanssa, joka näki leffasta vain loppuosan.

Nostin kulmiani vain yhdessä kohtauksessa: En pitänyt siitä, kun vanhempansa vihdoin löytänyt Dori hätääntyy Marlinin ja Nemon kohtalosta ja sanoo isälleen ja äidilleen, että ”he ovat enemmän kuin ystäviä, he ovat perhettä.”
OK, hahmo tarkoittaa sanoa, että ystävätkin voivat olla yhtä tärkeitä kuin perhe, mutta särähti silti korvaani. En pidä siitä, miten perhe ja sukulaisuus nostetaan aina eri yhteyksissä ystävien yläpuolelle.

Julkaisusta sen verran, että blurayllä ollut Piper-lyhäri oli todella kauniisti animoitu, vesi oli kuin luontodokumentista. Muutenkin soma tarina ja erityisesti avopuolisoni hihkui sille ihastuksissaan.

Doria etsimässä saa minulta 4/5 tähteä. Täyttä viittä tähteä ei tipu, koska toivoisin animaatiostudion kehittävän jatkossa täysin uusia tarinoita vanhojen kierrätyksen sijaan.
« Viimeksi muokattu: Keskiviikko 29. Maaliskuuta, 2017 klo 07.16.13 kirjoittanut maitorahka »